Top 10 Service Desks w 2022
Sprawne i efektywne działanie w zakresie usług IT jest podstawą funkcjonowania większości organizacji. W związku z rozwojem sektora informatycznego oraz biorąc pod uwagę złożoność usług, wsparcie techniczne jest niezbędne do prawidłowego działania przedsiębiorstw. Poniżej przedstawiamy 10 naszym zdaniem najlepszych Service Desk’ów z punktu widzenia funkcjonalności oraz obsługi Klienta.
Mint Service Desk
Mint Service Desk to system do zarządzania zgłoszeniami i zasobami oraz Service Desk oraz połączony w jedno kompleksowe rozwiązanie ITSM. Oprogramowanie oferuje Klientom oraz użytkownikom końcowym wiele kanałów komunikacji, które mają za zadanie ułatwić proces zarządzania incydentami oraz systematycznie gromadzić dane w jednym miejscu. System wspiera pracę Agentów oraz techników, dzięki czemu Klienci otrzymują szybką ocenę i sprawne rozwiązanie zaistniałych problemów.
Dzięki możliwości konfiguracjii, zaawansowanym narzędziom oraz intuicyjnemu interfejsowi, który każdy Klient może w pełni dostosować do własnych potrzeb MintSD zapewnia użytkownikom zarządzanie zgłoszeniami i zasobami na najwyższym poziomie. System zapewnia również takie funkcjonalności jak m.in. zaawansowane SLA, API, śledzenie czasu pracy Agenta, bazę wiedzy, formularze niestandardowe, czat na żywo oraz personalną komunikację.
Zalety Mint Service Desk:
- dostępny w opcji On-Premises oraz Managed,
- możliwość przetestowania systemu na własnym środowisku bez konieczności instalacji,
- opcja rozbudowy konfiguracji uprawnień,
- łatwość integracji z innymi systemami,
- prosta, intuicyjna szata graficzna,
- łatwość konfiguracji po zainstalowaniu,
- bogaty we wszystkie kluczowe, jak i wiele dodatkowych funkcjonalności,
- korzystny cenowo,
- posiada Portal Agenta, Administratora oraz Klienta.
Jira Service Desk
Narzędzie firmy Atlassian jest dobrą opcją dla firm, które stale się rozwijają i poszukują systemu integrującego zarządzanie zgłoszeniami oraz zasobami. Oprogramowanie dostępne jest w chmurze, dzięki czemu Klient nie musi posiadać wielu zespołów oraz własnego działu pomocy technicznej. Jira Service Desk jest przeznaczona dla dużych zespołów IT, które wymagają sporej ilości konfiguracji, ale nie potrzebują rozwiązania lokalnego.
AzureDesk
Korzystny cenowo Service Desk posiadający wszystkie niezbędne funkcje systemów klasy korporacyjnej. System zapewnia kompleksowe rozwiązywanie problemów Klientów oraz integrację z aplikacjami Slack, Charge Desk, Jira, Olark i więcej. Narzędzie cechuje łatwość wdrożenia, możliwość czatu na żywo z pomocą techniczną, szczegółowa baza wiedzy oraz raporty zawierające wyniki wydajności pracy Agentów.
Hubspot Service Hub
Hubspot łączy wszystkie dane i kanały obsługi Klienta na jednej platformie CRM, dzięki czemu możliwe jest wspieranie, utrzymywanie oraz powiększanie bazy Klientów. Ten Service Desk posiada intuicyjny interfejs, który pozwala na łatwą współpracę pomiędzy zespołami marketingowymi, sprzedaży i obsługi Klienta. System gwarantuje wysoką jakość organizacji oraz komunikacji zarówno wewnątrz firmy, jak i z Klientami.
Freshservice
Freshservice jest rozwiązaniem online, które działa jako Service Desk. System umożliwia eliminację powtarzających się zadań i procesów oraz zwiększa wydajność, dzięki zaawansowanej automatyzacji. Narzędzie zapewnia również integrację zarządzania wszystkimi usługami na jednej platformie, co pozwala na skrócenie czasu rozwiązywania zgłoszeń oraz minimalizację kosztów.
Acquire
Zaawansowany Service Desk, posiadający moduł pomocy technicznej. Oprogramowanie zawiera wszelkie niezbędne rozszerzenia i wtyczki, które pozwalają Agentom na interakcję z Klientami w jednym miejscu. Cechuje się zorganizowaną komunikacją na żywo przy wykorzystaniu chatbot’ów, livechat’ów, poczty e-mail, czatów wideo oraz integracją z aplikacjami takimi, jak Zendesk, Hubspot, Slack, Freshdesk i SugarCRM. Acquire to idealne rozwiązanie dla firm, które chcą skupić się na zaangażowaniu swoich Klientów.
JitBit
JitBit stanowi najlepsze rozwiązanie dla startup’ów oraz firm korporacyjnych. System zapewnia automatyzację pomocy technicznej w celu zmaksymalizowania jakości obsługi Klientów. Co więcej, cechuje się prostotą użytkowania, komunikacją z Klientami na żywo oraz integracją ze skrzynkami e-mail’owymi, Active Directory’ami, Dyskiem Google i innymi. Występuje zarówno w modelu SaaS, jak i On-Premises. Zaletą tego narzędzia jest możliwość pobrania na iOS i Androida mobilnej aplikacji do zarzadzania zgłoszeniami.
SolarWinds Service Desk
Jest to nowoczesne rozwiązanie do zarządzania usługami IT w celu wyeliminowania przeszkód w usługach wsparcia pracowników. System umożliwia priorytetyzację napływających zgłoszeń, integrację z zasobami IT, korzystanie z wielowątkowej bazy wiedzy. Co więcej, stanowi kompleksowy zestaw narzędzi do raportowania i zarzadzania ITIL. Mimo tego, że skupia się głównie na wsparciu zespołów IT, to może być wykorzystywany również w innych działach.
Zendesk
Zendesk jest nowoczesnym systemem typu CRM, który posiada wiele zalet takich, jak bezproblemowa integracja zgłoszeń napływających z różnych kanałów, automatyzacja, oraz zaawansowane zarządzanie wiedzą. System jest kompletnym i prostym w użytkowaniu rozwiązaniem nie tylko pod względem obsługi Klienta, ale także synchronizacji z innymi zespołami w firmie.
HappyFox
Service Desk, który cechuje się łatwością obsługi oraz konkurencyjnością cenową. Umożliwia bezproblemową komunikację za pośrednictwem dowolnego medium obsługi Klienta i scentralizowane zarządzanie procesem. Zapewnia integrację z innymi narzędziami, do których należą Slack, Jira, Magento oraz Salesforce. Najlepiej sprawdzi się w działach HR, marketingu, pomocy IT oraz obsługi Klienta.