Jaka jest różnica między zarządzaniem systemem w chmurze, a implementacją na własnej infrastrukturze?
Wiele firm, wybierając system do obsługi zgłoszeń zastanawia się nad sposobem jego nadzorowania. Obecnie, pracodawcy mają wiele różnych możliwości wyboru, a do jednych z najpopularniejszych metod zarządzania oprogramowaniami IT należy chmura oraz implementacja na własnym środowisku w przedsiębiorstwie. Na czym dokładnie polegają tego typu rozwiązania i jaka jest między nimi różnica?
Czym są rozwiązania chmurowe?
Rozwiązania chmurowe to nowoczesne usługi, które polegają na udostępnianiu przedsiębiorcom zasobów, do których należą m.in. środowiska programistyczne, czy gotowe aplikacje. Chmura daje możliwość korzystania ze wszystkich oferowanych w ramach systemu funkcjonalności, bez konieczności zakupu kosztownych serwerów. W tym przypadku, klient płaci za usługę, a obsługę całej infrastruktury przekazuje dostawcy. Tego typu rozwiązania zapewniają szereg korzyści takich, jak:
- znacząca optymalizacja i redukcja kosztów,
- oszczędność czasu, ze względu na oddanie zarządzania i wsparcia systemu dostawcy,
- dostęp do zasobów z dowolnego miejsca na świecie,
- możliwość sprawnej modyfikacji i zarządzania procesami,
- budowanie przewagi konkurencyjnej,
- zwiększona produktywność i optymalna wydajność,
- bezpieczeństwo i prywatność.
Systemy IT w chmurze są korzystną opcją zarówno dla Klientów, jak i dostawców, ponieważ odpowiedzialność za działanie spoczywa po stronie usługodawców, którzy z kolei nie muszą przeznaczać czasu na pomoc we wdrażaniu systemu. Dzięki temu rozwiązaniu, pracodawcy usprawniają komunikację, współpracę oraz przepływ pracy w swoich organizacjach. Chmura zapewnia także backup, czyli zabezpieczenie przed utratą ważnych danych.
Mint Service Desk to oprogramowanie do zarządzania zasobami, które posiada w swojej ofercie opcję zakupu systemu i zarządzania nim w chmurze przez zespół wykwalifikowanych programistów. Oferta Managed została zaprojektowana dla Klientów, których priorytetem jest swobodne korzystanie z Mint Service Desk, bez konieczności poświęcania czasu oraz zasobów na zarządzanie systemem od strony technicznej.
Jakie są zalety i wady wdrażania systemu we własną infrastrukturę?
Gdy przedsiębiorstwo decyduje się na hosting systemu IT na własnej infrastrukturze wraz z samodzielnym prowadzeniem administracji musi pamiętać o kilku istotnych aspektach. Przede wszystkim, organizacja powinna wziąć pod uwagę koszty stworzenia i utrzymania odpowiedniej infrastruktury, w co wchodzi m.in. zakup serwerów, nowych komputerów, a także konieczność własnego zarządzania systemem i rozwiązywania pojawiających się problemów. W tym przypadku, usługodawca nie ponosi kosztów administrowania, za które w całości odpowiada usługobiorca. Z kolei, warto także zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku braku dostępu do Internetu, tego typu rozwiązanie jest zdecydowanie bezpieczniejsze, ponieważ hosting systemu odbywa się na własnej infrastrukturze. Klienci pobierają program w dowolnym momencie, instalują i uzyskują do niego nieograniczony dostęp przez cały czas trwania licencji.
Mint Service Desk oferuje tego typu usługę w ramach opcji On-Premises. Oferta obejmuje trzy różne poziomy systemu do zarządzania zgłoszeniami: Basic, Professional oraz Premium, które zostały stworzone tak, aby sprostać wszelkim oczekiwaniom Klientów.
Które rozwiązanie jest bardziej korzystne?
Na to pytanie nie ma jednej konkretnej odpowiedzi, wszystko zależy od potrzeb i możliwości Klientów. Jeśli usługobiorcy mają stałe problemy z Internetem, wówczas lepiej sprawdzi się oferta On-Premises, która umożliwia implementację systemu na własnej infrastrukturze. Z kolei, rozwiązania chmurowe, to najlepsze wyjście dla firm, które chcą mieć pewność, że w przypadku problemów, to dostawca zajmie się ich rozwiązaniem. Jeśli koszty utrzymania systemu na własnej infrastrukturze są wyższe niż jej zakup, wówczas również warto zastanowić się nad chmurą.
Nasi doradcy odpowiadający za system Mint Service Desk do zarządzania zgłoszeniami i zasobami są do dyspozycji i pomogą wybrać najlepiej dostosowaną ofertę do indywidualnych potrzeb Klientów.